Regulamin Sklepu Internetowego

 

  • 1 WSTĘP
  1. Sklep internetowy Liberdent, który jest dostępny pod adresem internetowym e-liberdent.pl prowadzony przez spółkę LIBERDENT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Mariana Raciborskiego 6/2; 31-463 Kraków KRS: 0000522696, NIP: 8992756916, REGON: 022490240
  2. Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania z sklepu internetowego przez konsumentów oraz przedsiębiorców i określa zasady i tryb zawierania umowy sprzedaży za jego pośrednictwem.

§ 2 DEFINICJE

FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu do elektronicznego Koszyka i edytowanie jego zawartości.

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli składane przez Klienta za pośrednictwem Formularza Zamówień, które prowadzi do zawarcia umowy, które następuje w toku czynności podjętych przez Klienta
z wykorzystaniem sklepu internetowego.

PRODUKT –  artykuł stomatologiczny, kosmetyczny lub akcesoria wybrane zgodnie z opisem znajdującym się przy danym rodzaju produktu wedle Zamówienia składanego przez Klienta.

KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.

KLIENT –  to konsument w myśl art. 22[1] Kodeksu Cywilnego lub przedsiębiorca w myśl art. 43[1] Kodeksu Cywilnego

USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
z późniejszymi zmianami.

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych
i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.

KOSZYK – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie produktów na podstawie wyborów Klienta oraz jego modyfikacji.

PŁATNOŚĆ – metoda dokonania zapłaty za Przedmiot umowy

REGULAMIN – niniejszy Regulamin

ADMINISTRATOR – właściciel sklepu internetowego, który oferuje za pośrednictwem sklepu internetowego produkt.

 

  • 3 DANE SKLEPU INTERNETOWEGO
  1. Adres Administratora: LIBERDENT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Mariana Raciborskiego 6/2; 31-463 Kraków
  2. Adres e-mail Administratora:  kontakt@e-liberdent.pl
  3. Numer telefonu Administratora: +48 881 068 563
  4. Numer rachunku bankowego Administratora: mBank nr 80 1140 1140 0000 3472 2400 1001
  5. Klient może porozumiewać się z Administratorem za pomocą danych wskazanych w 2 pkt. 1-4 niniejszego regulaminu. Linie telefoniczne Administratora będą dostępne w godzinach 8:00-16:00 od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

§ 4 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Wszelkie informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, prezentowanie treści stanowi zaproszenie Klientów do zawierania umowy sprzedaży.
  2. Administrator zaprasza do zawarcia umowy sprzedaży Produkt w Sklepie Internetowym, który według ustawień Klienta ustanawia swoje parametry za pośrednictwem sklepu internetowego.
  3. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu, który jest integralną częścią Umowy sprzedaży.
  4. Umowa sprzedaży pomiędzy Administratorem a Klientem jest zawierana w języku polskim.
  5. Prezentowane w Sklepie Internetowym opisy Produktu i wszelkie treści na niej zawarte, chyba że zastrzeżono inaczej, stanowią przedmiot praw autorskich Administratora oraz podlegają ochronie prawnej. Zakazane jest ich kopiowanie oraz wykorzystywanie bez wyraźnej zgody Administratora wyrażonej w formie pisemnej.
  6. Administrator oświadcza, że stosuje się do Kodeksu dobrych praktyk.
  7. Administrator oświadcza, iż charakter sieci Internet i korzystanie z jakichkolwiek witryn udostępnianych w sieci może powodować zagrożenie utraty danych Klienta na rzecz osób nieuprawnionych. Klienci w celu zapewnienia sobie ochrony powinni stosować środki techniczne, które pomogą ochronić się przed niekorzystnym wpływem korzystania z witryn internetowych.
  8. Administrator oświadcza, że poza danymi koniecznymi do realizacji zamówienia lub przetwarzania płatności nie prosi o dane Klientów w innej formie i zaleca ostrożność po stronie Klienta podczas dysponowania danymi wrażliwymi.

 

§ 5 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

 

  1. Zamówienia można składać całodobowo, z wyłączeniem przerw technicznych które będą ogłaszane każdorazowo na Stronie Internetowej. W celu poprawnego i pełnego złożenia zamówienia, Klient powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana w celu prawidłowego procesowania Zamówienia:
    1. dodanie Produktu do koszyka;
    2. Określenie dokładnych parametrów Produktu oraz ilości,
    3. wybór sposobu realizacji płatności;
    4. wybór koloru i rozmiaru produktu (jeśli dotyczy);
    5. złożenie Zamówienia,
    6. opłacenie złożonego Zamówienia
  2. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta.
  3. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą złożenia zamówienia, co jest równoznaczne
    z akceptacją niniejszego regulaminu oraz cenników prezentowanych w Sklepie Internetowym.
  4. Umowa z Klientem jest zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego między Administratorem i Klientem.
  5. Skierowane Produktu do realizacji umowy sprzedaży następuje w terminie określonym w opisie Produktu. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą pełnego zrealizowania i opłacenia zamówienia.
  6. Administrator informuje Klienta o zmianie określonych cen występujących na stronie internetowej w czasie, w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi przez Klienta.
  • 6 SPOSOBY PŁATNOŚCI
  1. Administrator przewiduje następujące sposoby płatności za Zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej:
    1. BLIK,
    2. płatność kartą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic,
    3. przelew zwykły,
    4. z wykorzystaniem usługi przelewy24.pl.
  2. Czas realizacji zamówienia wskazany orientacyjnie na stronie internetowej Administratora liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Administratora, o czym Klient będzie informowany za pośrednictwem wiadomości e-mail.
  3. Klient dokonuje wyboru sposobu płatności w trakcie składania Zamówienia.
  4. Klient zobowiązuje się do dokonania płatności w sposób samodzielnie wskazany i przyjmuje do wiadomości, że brak uznania środków na rachunkach Administratora uniemożliwia realizację Zamówienia.
  • 7 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
    1. W wyniku poprawnego złożenia zamówienia przez Klienta, co zostanie potwierdzone zwrotnie potwierdzone, Administrator rozpoczyna proces zmierzający do zrealizowania zamówienia.
    2. Zamówione Towary są w pierwszej kolejności kompletowane oraz pakowane, co odbywa się w najbliższym dniu roboczym następującym po dniu złożenia zamówienia.
    3. Administrator informuje na stronie internetowej o dostępności produktów, dodanie do Zamówienia produktu, który obecnie nie znajduje się w dyspozycji Administratora może wydłużyć okres realizacji zamówienia do momentu ponownej dostępności Towaru.
    4. Administrator informuje Klienta o skompletowaniu Zamówienia i nadaniu przesyłki na adres wskazany w toku składania zamówienia.
    5. Administrator przekazuje również dane dotyczące przesyłki, w szczególności te, umożliwiające odbiór Zamówienia oraz jeśli przewoźnik udostępnia taką możliwość, śledzenia przesyłki.
    6. Administrator informuje, że przesyłki nadaje za wykorzystaniem zewnętrznych usługodawców, wobec czego Klient otrzyma przesyłkę za pośrednictwem:
      1. Kuriera UPS (UPS Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie)
      2. Paczkomat InPost 24/7 (InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie)
    7. Klient może wybrać sposób realizacji dostawy w toku składania zamówienia.
    8. Administrator każdorazowo informuje Klienta w toku składania zamówienia o kosztach związanych z dostawą Towaru.
    9. Administrator realizuje Zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, wysyłka poza granice RP jest możliwe jedynie po wcześniejszym kontakcie z Spółką Liberdent Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.
  • 8 REKLAMACJE
  1. Reklamacja dot. działania sklepu internetowego oraz dot. Towaru może zostać złożona przez Klienta:
  2. pisemnie na adres:
    1. LIBERDENT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Mariana Raciborskiego 6/2; 31-463 Kraków;
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@e-liberdent.pl
  3. Administrator ustosunkuje się do treści reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż
    w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Brak ustosunkowania się Administratora w wyżej wskazanym terminie oznacza, że uznał on reklamację za uzasadnioną i przychyla się do zarzutów wyrażonych w treści reklamacji.
  4. Administrator może zwrócić się do Klienta o przekazanie dodatkowych dokumentów, oświadczeń i Towaru dot. reklamacji, niż te dołączone przez Klienta w reklamacji w celu prawidłowego i pełnego ustosunkowania się do jego zarzutów, co powoduje wydłużenie okresu wskazanego w § 6 ust 2 Regulaminu o kolejne 14 dni.
  5. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Administratora lub inny wskazany w toku realizacji Zamówienia. Administrator pokrywa koszty dostarczenia wadliwego Towaru tylko jeśli zwrot dotyczy Towarów sprzedanych Klientowi o statusie konsumenta.
  6. Klient w reklamacji ma prawo żądać naprawy produktu, wymiany produktu na nowy, obniżenia ceny za Towar.
  7. Administrator informując o sposobie rozpatrzenia reklamacji wskazuje informacje dot. sposobu wykonania reklamacji, w tym m.in. w przedmiocie dostarczenia nowego Towaru.
  8. Administrator wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Klientów będących przedsiębiorcami.
  9. Zwrot wpłaconych Administratorowi środków w przypadku uznania reklamacji z żądaniem zwrotu pieniędzy nastąpić może jedynie zwrotnie na rachunek Klienta, m.in. w przypadku, gdy płatność została dokonana przy użyciu karty płatniczej.
  10. Powyższe nie uchybiają możliwości dochodzenia roszczeń związanych z gwarancją jeśli takie uprawnienia zostały przewidziane w stosunku do konkretnego Towaru.

 

  • 9 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
    1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny jedynie w sytuacji, kiedy Towar, który zamówił nadal jest oryginalnie zamknięty i nieużywany. Towary prezentowane w sklepie internetowym z uwagi na swój charakter nie nadają się do ponownej odsprzedaży ze względów higienicznych po naruszeniu ich oryginalnych opakowań.
    2. Administrator, z uwagi na charakter sprzedawanych produktów nie przyjmuje zwrotów produktów rozpakowanych lub takich, które noszą znamiona jakiegokolwiek używania. Produkty oferowane za pośrednictwem strony internetowej nie nadają się do ponownego wykorzystania z momentem ich rozpakowania.
    3. Brak możliwości dokonania zwrotu rozpakowanych produktów nie pozbawia Klienta prawa do zgłaszania reklamacji w zakresie wadliwości produktu lub znacznych odmienności w zakresie właściwości względem deklarowanych właściwości wynikających z opisu danego produktu.

 

§ 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klienta jest Administrator strony internetowej, dane wskazane zostały w 1 Regulaminu.
  2. Administrator korzysta z tzw. plików „cookies”, w celu ułatwienia działania Sklepu internetowego, pliki te zapisywane są na dysku twardym Klienta. Klient ma prawo wyłączyć przetwarzanie i korzystanie z plików „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia. Wyłączenie obsługi plików „cookies” może spowodować trudności
    w funkcjonowaniu Strony internetowej zarządzanej przez Administratora.
  3. Administrator stosuje pliki „cookies” zgodnie z przyjętym regulaminem plików „cookies” [https://e-liberdent.pl/polityka-cookies/]
  4. Administrator strony internetowej postępuje z danymi osobowymi powierzonymi przez Klienta zgodnie z przyjętą polityką prywatności [https://e-liberdent.pl/polityka-prywatnosci/]
  5. Niezbędne dane osobowe będą potrzebne do prawidłowej realizacji zamówienia.
    1. Niezbędnymi danymi do prawidłowej realizacji zamówienia są:
      1. Imię i Nazwisko (Nazwa) Klienta
      2. Adres e – mail
  • Adres zamieszkania Klienta lub adres, na który Produkt ma zostać doręczony
  1. Numer telefonu Klienta
  1. Administrator oświadcza, iż charakter sieci Internet i korzystanie z jakichkolwiek witryn udostępnianych w sieci może powodować zagrożenie utraty danych Klienta na rzecz osób nieuprawnionych. Klienci w celu zapewnienia sobie ochrony powinni stosować środki techniczne, które pomogą ochronić się przed niekorzystnym wpływem korzystania z witryn internetowych. Administrator oświadcza ponadto, że poza danymi koniecznymi do realizacji zamówienia lub przetwarzania płatności nie prosi o dane Klientów w innej formie i zaleca ostrożność po stronie Klienta podczas dysponowania danymi wrażliwymi.
  2. Administrator może kierować do Klienta na adres poczty elektronicznej Klienta podany podczas składania Zamówienia, zaproszenie do wypełnienia ankiety satysfakcji klienta. Badanie te ma na celu ocenę opinii Klienta dot. realizacji umowy sprzedaży.
  • 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Administrator zastrzega prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie w każdym czasie. O zmianach regulaminu i ich zakresie Klienci będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy składaniu zamówienia adres e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 3 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu.
  2. Wersje regulaminu są dostępne dla Klienta w zakładce „Regulamin” na stronie Sklepu internetowego liberdent.pl. W trakcie realizacji zamówienia Klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Zapisy korzystniejsze dla konsumenta zawarte w treści regulaminu, który zacznie obowiązywać już po zaakceptowaniu wcześniej obowiązującego regulaminu będą stosowane wobec konsumenta od momentu ich wejścia
    w życie.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  4. Administrator informuje, że konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich Konsumenci mogą zwrócić się w szczególności do rzeczników praw konsumenta lub podobnych. Konsument może zapoznać się z możliwościami pozasądowymi dla rozwiązania sporu na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl/pomoc_dla_konsumentow.php
  5. Administrator informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/(platforma ODR)dostępna jest platforma systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na poziomie regulacji unijnych.
  6. Kwestie sporne związane z realizacją umowy sprzedaży rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę Administratora, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  7. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia na stronie internetowej Administratora.